06 September, 2014

PETUA MENGHILANGKAN BAU BADAN (TANPA MENGGUNAKAN DEODORANT)



Selepas mengamalkan petua ni, saya langsung takde guna deodorant atau pun shower gel lagi. Tiada bau badan walaupun berpeluh, atau pun tak mandi sehari. 




Zaman sekarang ni terlalu banyak jenama deodorant di pasaraya, farmasi atau pun mana mana kedai. Banyak jenama deodorant mengaku boleh control bau badan selama 24 jam la, 12 jam la, takde peluh la tapi semua tu dusta!

Deodorant mengandungi bahan kimia yang akan menyebabkan ketiak hitam dan tidak balas peluh+deodorant akan membusukkan lagi bau badan kita!

Ya memang betul deodoran boleh control bau badan, tapi selepas 24 jam, badan kita ada bau yang lain macam akibat tidak balas bahan kimia.

Penggunaan gel mandian atau pun dikenali sebagai bath foam/shower gel pun akan menyebabkan bau badan sebenarnya. Ya memang showel gel antibacteria dan lain lain tu dapat menghilang kan bau badan, tapi hanya sementara! Lepas anda berpeluh bau badan akan kembali dan menjadi lebih masam sebab tindak balas kimia.

Secara jujurnya saya taktau la bahan kimia apa yang digunakan dalam deodorant dan shower gel tu. Tapi sekarang ni saya nak kongsi satu cara untuk hilangkan bau badan selama lamanya (ewahh) 

Cara Menghilangkan Bau Badan Tanpa Deodorant

- Mandi menggunakan limau kasturi/limau nipis. Bau badan kita ni terhasil daripada peluh dan juga bakteria2. Kandungan acid dalam limau tu akan menghapuskan bakteria sekaligus hilangkan bau badan!

- Guna sebijik limau ketika mandi dan perah air limau tu pada ketiak dan tempat2 lain seperti tengkuk dan badan. Nak guna 3 bijik pun boleh

- Saya dah cuba petua ni dan alhamdulillah berhasil. Sekarang saya tidak lagi menggunakan shower gel ataupun mana mana jenama deodorant. Hanya 2 biji limau setiap hari (sebab mandi 2 kali sehari). Bau badan langsung takde. Diulangi LANGSUNG takde walaupun saya dah berpeluh peluh bagai. Haa hebat tak penangan limau ni? Dah berpeluh pun takde bau badan. 



No comments:

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX