21 July, 2014

3 Tips Kurus dengan Cepat dan Tidak Merbahaya


Yeahh saya dah turun 5 kg dalam masa seminggu. Tips nya mudah aje. Cuma kena istiqamah la. Jangan mengelat.




1. Perkenalkan Makanan Sihat pada badan anda.

No Fast food. No Carbonated drinks. No ice cream dan segala makanan berkalori tinggi. Dalam kes saya, saya langsung tak makan nasi dalam masa seminggu. Cuma makan sayur, ayam (grilled/rebus/bakar), ikan dan lain lain makanan yang kurang kolestrol dan kalori. Minum air putih sebanyak mungkin. Jangan minum air gas/ segala air manis.

2. Bersenam dengan riang gembira

Cara mudah untuk bersenam tanpa rasa terbeban, anda boleh bukak lagu korea yang rancak rancak dan berjogetlah ala ala senamrobik. Kalau lebih rajin boleh buat sit up sebanyak 100 kali sehari. Ataupun paling senang window shopping (tanpa makan) selama 3 jam. Serious, window shopping tanpa berhenti makan boleh bakar banyak kalori jugak.

3. Letak Target

Setkan target anda. Nak capai berapa kilo dalam masa berapa lama. Contohnya, dari 70kg nak capai 60 kg dalam masa 3 minggu. Jadi usahakan la untuk capai target tu. Kalau saya, saya ada beli seluar jeans saiz lebih kecik dari saiz sekarang. Jadi target saya kena kuruskan badan sampai boleh muat pakai seluar jeans tu. Nak tak nak saya kena usaha sebab kalau tak, saya sendiri yang akan rugi. Rugi woi seluar cun tak dapat pakai. sob sob

Jadi, semoga berjaya capai target anda. Semua orang boleh!

P.s: makanan yang tinggi kandungan gula dan karbohidrat adalah penyebab utama kegemukkan


No comments:

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX