06 July, 2013

TIPS MEMILIH TUDUNG YANG BETUL






1. Warna

Kalau korang pakai baju yang banyak color eg: hitam+biru+hijau+pink. Pilih warna tudung berdasarkan color yang paling sikit ade kat baju korang tu. Nanti akan nampak lebih menyerlah dan cantik.

2. Fabrik

Pemilihan tudung mestilah kena yang serap peluh, tak panas dan selesa. Kain cotton, chiffon, crepe,lycra semua tu sesuai untuk tudung dan selesa bila dipakai. Banyak lagi kalau aku nak senaraikan kat sini so korang pergi kedai sendiri rasa apa yang korang rasa selesa huehue


Halfmoon Alisha RM19 plain RM25 ada beading. SMS 0172745788
3. Satin

Zaman sekarang ni semua orang dah daring, color blocking bagai kan. So kain satin yang berkilat kilat tu pun ada orang jadikan selendang. Aku tak berkenaan sangat tapi kalau korang nak pakai make sure jangan pakai kain satin waktu siang. Sebab matahar mencacak atas kepala, pastu kau pakai lagi material kain yang berkilat kilat tu. Semak orang lain tengok hehe. So kain satin ni pakai time malam.

4. Corak

Memandang sekarang tengah musim tudung paisley,tribal,bunga bunga bagai so makin ramai la yang pakai tudung bercorak corak (termasuk aku). Jadi korang jangan pakai tudung bercorak dengan baju yang bercorak. Andai kata, korang ada blouse tribal warna pink dan korang ada jugak tudung tribal warna pink. Sebijik pulak tu corak die. Tapi jangan pakai! Pemakaian tudung bercorak hanya sesuai dengan baju plain sahaja. Dan kalau korang pakai baju bercorak, pastikan pakai tudung plain. Baru sesuai


Semua tips tips ni bukan datang dari aku seratus peratus sebab aku pun bukan study tekstil ke fesyen ke. Ni semua yang aku baca dan collect dengan orang lain hasil dari girl talk. hehek

Bye

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...