07 April, 2013

4 PERKARA LELAKI TAK PAHAM PASAL PEREMPUAN




Aku ada perasan sesuatu perkara berkaitan lelaki dan perempuan. Lelaki ni sebenarnya tak paham perasaan perempuan, tak paham gerak geri perempuan dan macam macam lagi. Oleh sebab dorang tak paham, jadi dorang buat la sesuka hati dorang dekat kita kaum hawa ni. Ni aku nak kongsikan beberapa perkara yang lelaki tak paham pasal perempuan. Ni yang aku perasan jela. Sebenarnya banyakkkk lagik.

1. Kita buat tak boleh, dia buat boleh pulak.

Situasi 1:

Girl: Awak, boleh tak nanti awak delete gambar ex girlfriend awak tu? Tak suka la tengok ada gambar dia kat fb.
Boy: If you think you can tell me to do this and that, you're dead wrong!
Girl: oh,okay -_-

Situasi 2:
Boy: Weh, aku tak suka la ko tweet-ii dengan lelaki lain kat twitter.
Girl: Ala tu kawan jela.
Boy: Ah takde! Ko deactive twitter sekarang jugak!
Girl: -_-

2. Dia suruh kita bagi ruang untuk dia, tapi ruang kita??

Situasi 1: (Lelaki tengah main game, mesej masuk)

Girl: Awak tengah buat ape tu? Jom chat.
Boy: Awak boleh tak jangan nak bergayut je 24 jam? saya bukan tak sayang awak, cuma saya perlukan masa untuk diri sendiri. Awak kena faham,
Girl: Yela-yela :-(

Situasi 2: (Perempuan tengah tengok running man)

Boy: Jom teman saya pergi beli barang.
Girl: Ala, tapi nak tengok running man.
Boy: I said now!
Girl: Tsk...

3. Perempuan je yang salah

Situasi 1:

Boy: You boleh tak jangan nak jeles sangat? Bukan ade apa apa pun dengan perempuan tu. Jangan la asyik nak fikir negatif!
Girl: Ala.... -_-

Situasi 2:

Girl: Boleh tak you jangan asyik nak marah-marah? Cuba la kurangkan sifat panas badan tu.. ok?
Boy: Hmm tengok la nanti..

*Esok-esok, perempuan tu kena marah lagi.

4. Call me back.

Situasi 1:

Boy: Eh, kenapa tadi aku call tak angkat aa? Penat tau tak aku call!
Girl: Tak perasan tadi. Sorry
Boy: Campak jela dalam sungai phone tu

Situasi 2:

Girl: Tadi saya ada call awak, tapi tak angkat. Pergi mana? Kenapa tak call balik?
Boy: Eh ade call ea? Lupa la nak call balik.
Girl: Boleh lupa plak -_-

sekian.

No comments:

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX