30 July, 2011

PEREMPUAN LAGI KUAT DARI LELAKI?

Aku tau mesti ramai yang bengang bila baca tajuk ni. Yes. Memang dari segi fizikal dan lahiriahnya lelaki lagi kuat dari perempuan. Lelaki mampu angkat benda yang berat berat dan memacam lagik. Aku ni ha, setakat tong gas kosong tu boleh ler angkat. hihihihi.

Sekarang aku bukan nak cakap pasal kekuatan fizikal. Tapi kekuatan mental. ( kejadah?)  Berdasarkan pengalamana hidup aku yang setahun jagung ni, aku dah banyak tengok kejadian kejadian. Perempuan punya antibodi lebih kuat berbanding lelaki, sebab hormon oestrogen (betul ker aku eja ?  Lupa.) tu banyak fungsinyer.

Firstly, dua orang kawan aku dah kehilangan ayah mereka. Ayah dorang meninggal sebab kena penyakit chikugunya. Then ada dua orang kawan aku yang lain, ayah dorang dah takde, tinggal mak jer.. Pastu mak dorang kena penyakit chikugunya ni. Alhamdulillah mak dorang masih hidup sampai sekarang.Dah sembuh. See? Ibu ibu ni kuat lawan penyakit. Dorang kuat sebab mengenangkan nasib sebagai ibu tunggal , anak masih kecik2 so dorang kuat lah.

Memang la ramai yang cakap ajal maut di tangan tuhan, takde sape boleh elak kan?  Tapi kejadian tadi dah menunjukkan betapa hebatnya kaum ibu. yahaa!

So jangan la selalu anggap wanita ni lemah. We all kuat tauu .   kan ? =p

(˘⌣˘)ε˘`)

MY BELOVED SISTER

Adik aku :)


Salam semua. Mesti dah lama tak dengar cerita aku kan kan ? Huhu . Biasalah nak spm tahun ni jarang la balik rumah. 

Hari jumaat tu, aku naik ketapi dari Melaka ke Labis. 2 jam baru sampai sebab ketapi tu lambat cam siput. Bila dah sampai rumah--------------> dapat surat. From who? 


Ayah aku cakap, adik aku pergi kem UPSR, so surat tu dari dia. Comel betul adik aku , huhu. Dia tulis surat in english. Terkejut aku plus meleh air mata sebab surat tu sedih... Dia ingat dia takkan dapat jumpa aku sebab kem tu sampai hari ahad. Tapi dia taktau aku cuti sampai selasa.hehe

One more thing, Ade Putra thanks for helping me yesterday. Sayang anda =D


MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX