10 November, 2010

SOLAT JUMAAT~ ITU PENTING YA

Salam , hye peeps.

Kesian budak budak zaman sekarang.
Sebab ada setengah budak tu ,
mak ayah dia tak mengisahkan hal diorang.
Kalau hal hal biasa tu boleh blah lagi la.
Ni, anak dia dibiarkan tak gi solat jumaat.

Hah ? 

Ada la satu hari tu , kawan aku mesej2 ngan aku.
Time tu hari jumaat.Then bila dah pukul 12 lebih,
aku tanya la.

"Kau tak gi solat jumaat ke?"

Dia jawab, "Takde transport, masjid jauh..umah aku kat pedalaman.T~T"
*sambil buat smiley sedih dia lah.
"Mak kau tak hantar ke?"

Dia jawab, " Mak aku busy keje je manjang..Tak kisah pun pasal aku."

" Bapak kau ?" Aku tanya lagi.

Dia jawab, "Ayah aku pun gi keje, dia ada kat Bandar XxXx skang..."


Ohh ,  aku terus speechless.' Ayah kau pun tak gi masjid ka?' Wallahualam.

- Yang kau pun satu , takde usaha nak pergi solat jumaat.
Tumpang la lori ayam ke , apa ke.ehee~~



No comments:

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX