17 November, 2010

KELEBIHAN SOLAT

Salam  , good good Evening and selamat hari raya aidiladha =)

Aku ada sesuatu untuk dikongsi dengan semua. Seperti mana yang semua tau , solat tu mempunyai banyak sangat sangat kelebihan. 
Jadi , aku nak share salah satu kelebihan solat ni. Perkara ni TELAH dilalui oleh aku sendiri. >__<
It's real , no lies ! 
Ceritanya macam ni, tadi, tetibe aku mengalami sakit pinggang yang mat sangat. Sakit gilaa ohh! Rasa nak tercabut pinggang~ Then , aku pun mengadu laa dekat Puan Emak ku. 

"Mak mak , Diba sakit giler pinggang ni mak." ngaduku kepada Mak.

" Amik minyak Gali tu..(GAMAT+TONGKAT ALI). Urut2 sikit , "

"Ok mak." aku pun terus amik minyak then urut2 sendiri...

Nak dipendekkan cerita, time tu dah maghrib , tetibe azan pun berkumandang..

" Dibaa, pergi la solat dulu. Insyaallah ok la tu nanti." 

"Ok ok." Jawabku pantass. 

Aku pun menunaikanlah kewajipan umat islam. Then , bila dah habis solat je , Tiada lagi sakit2 pinggang. 
Semuanya hilang tanpa meninggalkan kesan =)
Alhamdulillah___________

P/s : Solat adalah salah satu senaman yang berkesan. Ia juga boleh menyembuhkan sembelit. Caya la wa cakap lu.. No lies!

Sekian , Boleh jalan. =D






2 comments:

Dark Half said...

banyak sebenarnya kelebihan solat yg mungkin manusia tak discover lagi.aku quote salah satu kajian yg dibuat:

"Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur
(yaitu sujud sekurang kurangnya semenit setelah
membaca doa). Kita akan terhindar dari sakit kepala
atau migrain. Ini terbukti oleh para ilmuwan yang
membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud.
Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang
udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi
darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir
keruang tersebut."

Diba Chan said...

Setuju~!!!

thanks for commenting

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX