10 June, 2010

"No..no..i.. japan.. no.. "


Salam semua.
Now, aku akan berikan sedikit tutorial. Berkenaan bahasa jepun ^^
Di buatnye kalau ada orang jepun sesat mintak tulun. Takde la korang jawab camni,

"er.. no.. no.. i.. japan.. no."

wakaka.firstly, korang cakap la nama korang.

1. Cara memperkenalkan nama:
-Watashiwa (ur name) desu.

2. Cara nak btaw yang kau tak reti berbahasa Jepun.
-Watashiwa nihongo wa zenzen wakarimasen.
(lepas tu kompem orang jepun tu da xkan tanye kau ape2 lagi dah)

* yang desu tu disebut sebagai des.. tapi kalau nak sebut desu pun bole sajaa.

Aku ni sorang pelajar bahasa jepun. So, kalau nak request pape2 yang berkenaan bahasa jepun, bole sajaa. Insyaallah aku kan btaw.

oke.chow cin cau~

http://www.smileycodes.info

2 comments:

hans said...

ohooo
ku belajar mandarin
ekekkekek

p/s : Episod 31 Siri ADKDA Boleh Dilayari Sekarang http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/antara-diakau-dan-aku-episod-31.html

Diba Chan said...

aiyaa.
mandarin byk susaa

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX