01 May, 2010

Air MATA



"Barangsesiapa yang menangis kerana takutkan ALLAH, nescaya akan diharamkan neraka baginya"


Salam mukadimah.Kali ini, aku ingin membicarakan soal air mata.

Ada orang kata, menangis ni untuk orang lemah, betul ke?
SALAH TU!

Menangis adalah lumrah hidup.Kalau kita perhatikan dari sudut positif, kajian menunjukkkan
bahawa air mata atau menangis mempunyai kelebihan yang sendiri.
(sumber: buku hikmah terapi air mata.)

Antara kebaikan menangis:

1. Kajian menunjukkan; perempuan mempunyai umur yang panjang kerana perempuan lebih kerap menangis berbanding lelaki.

2. Menangislah sepuas hati, kerana ianya boleh menenangkan jiwa.

3. Air mata dapat membersihkan mata. kerana ia mengandungi bahan yang boleh meneutralkan asid pada mata kita.

4. Er.. tu je yang aku berjaya ingat berdasarkan apa yang aku baca. hee

Kepada kaum lelaki, janganlah malu untuk menangis, korang pun manusia jugak.Ada hati dan perasaan.Lelaki yang menangis bukan lelaki lembik! Kenyataan tu SALAH SAMA SEKALI!

Kita semua manusia , mesti ada perasaan sedih tetapi AWAS, jangan terlalu banyak menangis kerana ia menyerlahkan kebodohan anda.Jadi, menangislah berpatut-patut.

Sesungguhnya air mata yan paling manis ialah air mata TAUBAT.

Sekian saja,bicara air mata kali ini.Wassalam.


EndOfDeeBlahBlah



2 comments:

mizzura said...

pernah dengar detox tak..biasa orang guna untuk slimming atau nak bersihkan diri dari toxin dalam badan..

begitu juga air mata..sebenarnya bila kita menangis kita mendetox perasaan dalam hati kita..so bila rasa hati tu terlalu sebak usah ditahan..luahkan..T_T

Diba Chan said...

yes.i'm agree

MOST VIEWED THIS WEEK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MEMBEBEL BOX